Translate

dinsdag 12 juni 2012

Challenges

farmer's delight: witnessing BIRTH every single DAY
M'n scrap is af! Zoals de laatste tijd  vaker gebeurt, vormden challenges het 'opstapje tot' . Voor deze lay-out combineerde ik er twee:
the color room palette #114 


en de juni-schets van Once Upon A Sketch

Deze moest voorzien zijn van een 'birthday' journaling. Omdat ik verwachtte dat er dan wel heel veel inzendingen over (kinder)verjaardagen zouden gaan, besloot ik het -dwars als altijd-  over een andere boeg te gooien.
Eén van de design team leden (Eila Sandberg) had het woord in tweeën gehakt en dat vond ik een zeer intelligent idee! Leuk genoeg om op een iets andere manier te gebruiken, vandaar de titel.

De achtergrond is een beetje mixed media, met veel verf, gesso, distress stain enz. en het idee daarvoor haalde ik hier vandaan: http://sas-does.blogspot.ca/2012/05/creating-vintage-texture.html
Heerlijk kliederen met allerlei verschillende verfjes en prutjes en veel rommel om me heen, ik was helemaal in m'n element ;)



Nog wat details:
de journaling (en misschien ten overvloede, maar klik op het plaatje voor 'n vergroting)
Journaling in English: "Having a farmers daughter as my bff, I had the chance to watch very closely. I saw kittens, rabbits, calves, piglets and little goats come into this world. Every birth was celebrated evenly. Because life is worth celebrating!"

Het hekje maakte ik van wat tapas-prikkertjes (Xenos), waar ik het 'vork-gedeelte' van af brak en die ik vervolgens met distress crackle paint van Timmetje verfde, waarna ik ze met touwtjes aan elkaar knoopte. 
Bleek er ~uiteraard ná dat ik alles geknoopt en op lengte geknipt had~  nog een houtje over!
 Ook zonde, vandaar dat ik dat er toch nog bij frutste. Drie keer raden waar?? ;)




Alle dessin-papiertjes kregen een whitewash-je door ze in te smeren met distress stain Picket Fence. Fijn spul voor dit doel!

Had ik al eens gezegd dat ik fan ben van Tim Holtz? Nee? Vooruit dan: IK BEN EEN FAN VAN TIM HOLTZ!!!! Hij is mijn scrap-god, jawel!
(en mij vindt-ie vast ook heel lief, want ik koop me ongans aan z'n spulletjes ;))






Deze swirl was eigenlijk niet helemaal de goede vorm, dus knipte ik er een stukje af. Bovendien was de kleur wat te fel, dus ook daar ging een whitewashje over en vervolgens een laagje distress crackle paint rock candy. Dat zorgde voor de doorzichtige 'gebarsten' laag.




En ik word hier thuis natuurlijk voor gék versleten omdat ik van alles bewaar wat misschien ooit nog eens scrapwaardig zou kunnen zijn. Middelste heeft daar trouwens een mooie afkorting voor bedacht: MOS-dozen. Moeders Overbodig Scrapzooi  that is. Onnodig te zeggen dat zij NIET de grootste fan is van mijn werk, pûh.
Anywayz, ik vond dan toch wel het perfecte embellishment in mijn voorraad. Ooit begonnen als kledinglabel
mag het nu pronken op mijn pagina



De titel is gedeeltelijk geprint op een soort vezelig papier (ook al jaaaaaren in mijn voorraad, ooit voor het maken van bijenvleugeltjes aangeschaft)



Die arme printer hier krijgt van alles voor z'n kiezen, maar voorlopig doet-ie het zonder morren, ha! Dat kan ik niet van alle gezinsleden zeggen......