Translate

maandag 4 juni 2012

WoordVete

Jawel, VE-TE.
Want dat is wat feud eigenlijk betekent. En reken maar dat het hier met het mes op tafel wordt gespeeld ;)

Ik liep, als enige niet-smartphone bezitter in dit huishouden, hopeloos achter natuurlijk. En dat terwijl ik gek op spelletjes ben, Scrabble wel in het bijzonder.
Maar ja, om daar nou speciaal een nieuwe mobiel voor aan te schaffen?

Jaloers keek ik met een schuin oog naar man en kinders die elkaar onderling de punten betwistten, mopperden op de vele klinkers (of juist weer het gebrek er aan) en aan de rare woorden die het spel goedkeurt. Ook als is het de nederlandse versie.
"Wat in hemelsnaam is EHE?" of "wat betekent NEB nou weer??"
Waarna er regelmatig de online-versie van de Dikke over werd geraadpleegd, want zo zijn ze dan ook wel weer.

Uit pedagogisch oogpunt dus zeer verantwoord, want:  goed voor de woordkennis, goed voor de sociale verhoudingen onderling, goed om teleurstellingen te leren accepteren, mits met mate gespeeld.

Maar ondertussen zat ik dus mooi op mijn onbeWORDFEUDe eiland! Grrrrrrrrr.
Bij de gratie Gods mocht ik af en toe even de aaifoon van JongsteDochter lenen. Maar niet te lang hè? Langer dan een half uur ervan gescheiden leven is BAR-BAARS!!

Tot op een dag Oudste Zus me erop attent maakte dat je het ook via je pc kan spelen.
Oh? Daar moest ik meer van weten.
En jawel hoor! Dankzij een klein gratis programmaatje bleek het mogelijk om android apps op je pc te installeren en sindsdien hoor ik er ook weer helemaal bij!
Leuk blijkt ook de chatfunctie, waardoor er geregeld contact is met dochters op afstand. Nét wat gemakkelijker tikken op m'n gewone toetsenbord dan sms-en op mijn niet-smartfoontje en gratis ;)
Kortom, ik ben fan!



Als alleen nu nog iemand me even kan vertellen wat ik met CVRRENS aan moet?
Of hoe ik kan voorkomen dat al mijn huisgenoten mijn blokjes kunnen zien vanaf een kilometer afstand?

(ik heb gehoord dat Zestienhoven Rotterdam-The Hague Airport zijn vliegtuigen al heeft gewaarschuwd voor valse landingslichten....) 


dan ben ik een tevreden mens.