Translate

dinsdag 20 november 2012

Zomaar een dagje...

Wat dóe jij nou eigenlijk? vragen mensen wel eens als ze horen dat ik 'maar' huisvrouw ben.
 Ik vind trouwens de amerikaanse benaming StayAtHomeMom veel aardiger klinken  ;)
Maar voor een ieder die zich weinig kan voorstellen bij zo'n huisvrouwen-luizen-leventje-dagindeling, komtie!

7.30  Wakker geslobberd door Elmo, die me vrééééééééselijk heeft gemist.

7. 40  Onwillig karkas uit bed gesleurd en naar beneden.

7.55   Ontbijttafel gedekt en samen met Jongste ontbeten en haar lunchpakketje gemaakt

8.15   Jongste gaat naar school, tafel weer afruimen en even tijd voor de krant

8.30   Oeps! Gisteravond kattenvoer vergeten uit de vriezer te leggen, en nu dus smeekbedes zien te         negeren.

8.40  Was weggeruimd en nieuwe lading in de droger gestopt. Labjas van Middelste netjes ophangen, dan          kan die morgen weer ongestreken mee naar Amsterdam  ;)

8.55  Tijd voor een achterstallige (flinke) klus: badkamer schrobben. Héél even is ons waterpaleisje haarloos, een toestand die ongeveer net zo vaak voorkomt als de Elfstedentocht, met drie dochters en twee katten in huis.

9.55  Pfft, badkamer blinkt weer. Ondertussen is het ijskonijn voor de poezenkinders ook ontdooid en krijgen ze (met lichte vertraging) alsnog hun ontbijt. En ik mag wel een bakkie koffie, toch?

10.05  Met koffie erbij telefoontjes plegen en e-mails beantwoorden.

10.55  Oudste gaat werken en ik heb beloofd haar weg te brengen, dus tripje naar Hellevoetsluis.

11.15  Terug naar huis en op de terugweg meteen de postbus van de gymvereniging legen (ik ben tegenwoordig secretaris).

11.50   Weer thuis, Middelste is net beneden en vraagt wat we eten vanavond. Ah! Goed dat je het vraagt,            snel het vlees voor de hachee uit de vriezer halen. Vervolgens omkleden in hardloopkleren, route uitstippelen en om

12.00   Uurtje hardlopen (8 km) plus cooling down

13.00   Weer thuis: Elmo denkt dat hij me minstens een jáár niet gezien heeft en zit DRINGEND om een knuffelbeurt verlegen. En wel NU. METEEN! Hij is namelijk nog wel een beetje zielig zonder staartje. Ik offer me op, kan ik meteen mooi even uitblazen ;)

13.30  Tijd voor de lunch en wat vocht-aanvulling

14.00  Toch wel een beetje stijve spieren nu, daarom lekker in een warm bad, haren wassen en weer afdrogen en aankleden. Dat stomme bad wéér schoonmaken *zucht*

14. 45  Vlees en uien slachten voor de hachee vanavond en de boel in de pan mikken. Daarna (15.05) even tijd om nog wat op de computer te wordfeuden werken met nog wat te drinken.

15.30  Jongste komt uit school, even bijkletsen en dan klaarmaken voor vertrek naar muziekles


15.45  Wéér een ritje Hellevoetsluis om Jongste naar haar keyboardles te brengen. De tijd is te kort om heen en weer naar huis te gaan, dus ik wacht in de auto op haar en lees ondertussen een boek.


16.25 Muziekles is afgelopen, we rijden weer naar huis en maken onderweg even een tussenstop bij de Ap voor een paar boodschapjes.

17.00  Weer thuis. Jongste wil achter de computer, maar ik bedenk me dat Oudste donderdag uitgeprint werk voor school moet meenemen. En dat de inkt bijna op is. En dat ik nieuwe cartridges zou bestellen. Waaaaaah, tot hoe laat kan dat???? Gelukkig, vóór 22.00 besteld is morgen geleverd. Zucht, ook meteen geregeld. En als ik nou toch  achter de pc zit, dan zoek ik ook meteen maar de stukken voor de vergadering van vanavond bij  elkaar en print de vorige notulen uit.

18.00  Aardappels schillen en koken en rode kool opwarmen. Terwijl de aardappels staan gaar te worden, even tijd om te bloggen.

18.45   Man rolt binnen en het eten kan op tafel. Zo, even rust  :)

Want verder wachten daar nog; de afwas, Oudste die van de bus gehaald moet worden, die was die nog in de droger zit, een vergadering om  20.30  en een paar poezen die nog wel een keertje eten lusten.




Pffft, je zou je er toch bijna bij gaan vevelen, bij dat huisvrouwenbestaan?  ;)