Translate

zondag 16 december 2012

Decembergekte

Vorig weekend zaten we er nog zo bij:




De cadeautjes pasten geen eens allemaal op de tafel! De lieve Sint was weer zooo gul geweest!




Rode wangetjes en blije, opgewonden gezichtjes. Kijk eens wat ik heb gekregen??






En er waren gekke gedichten om voor te lezen (met hulp van een grote nicht als het té moeilijk was)






En er waren nog gekkere surprises ;) ;) ;)

En er werd gelachen, gegierd en nog meer gelachen en vooral veel plezier gemaakt samen. Want dat is Sinterklaas: plezier maken samen en elkaar eens lekker plagen. Veel drukte en veel herrie.

Maar als Sint dan met z'n gevolg weer aan boord richting Spanje is, dan kijk ik vooruit naar het volgende hoogtepunt van deze laatste maand van het jaar:

Kerstmis.


*Zacht kerstmuziekje, dwarrelende sneeuwvlokjes*




Ik had er zo'n zin in om het huis gezellig in kerstsfeer te brengen. Gelukkig kreeg ik hulp...












"Zo, gek stekelig ding, ik krijg je wel! Wat denk jij wel opeens hier door MIJN kamer te liggen kronkelen? Ik zal eens even laten zien wie hier de baas is!"






En ondertussen haalde ik alle geliefde Disney-kerstballetjes weer uit de dozen:


en gaf ze hun ere-plaatsje voor de komende weken.






En uiteindelijk stond ook de boom, met alle geliefde zilveren versierinkjes, waarvan sommigen al net zo oud zijn als ik zelf (en da's oud mensen, al een halve eeuw!!)







En hoewel ik het Sinterklaasfeest geweldig vind en het beslist niet zou willen missen, ben ik toch altijd blij als we de drukte en de opwinding weer achter ons kunnen laten en in de verstilde tijd van kerst kunnen glijden.
Een tijd van lichtjes, warmte, tijd met elkaar, knus binnen en met een groot gevoel van dankbaarheid.

Want ik heb veel om dankbaar voor te zijn, heel erg veel.