Translate

maandag 8 april 2013

Typical monday

Na een paar 'vrije dagen' van ontmoetingen met BFF en rondstruinen op een stempelbeurs en een hardloop-en-verder-uitrust-zondag, was het weer eens tijd voor zoiets als een gewone werk-maandag.

Nadat Man en Jongste als eersten het pand hadden verlaten voor respectievelijk werk en school, was het de beurt aan Middelste om bij de trein afgezet te worden richting de universiteit.
Nadat ik terug kwam lag daar Het Huishouden. Het zwaar genegeerde huishouden *zucht*.
Oudste lag weliswaar nog in bed (wat is dat toch met jeugd en in totaal absurde kleine uurtjes van de nacht het beste kunnen studeren?!?), dus ik had de handen vrij.

Eerst maar eens opgeruimd. Ondanks dat we met vijf bijna-volwassenen in één huis wonen is het begrip 'je-rotzooi-achter-je-aan-opruimen' hier nog steeds niet geheel en al ingeburgerd. Helaas.
En na zo'n weekend zwerven er allerhande rommeltjes en frummeltjes over de benedenverdieping. Haarelastiekjes, nog op te bergen administratie, papiertjes van paaseitjes, sloffen van zij die weer een paar dagen in Amsterdam woont en wat al niet. Bij het aanharken daarvan kom ik dit tegen








Gisteren een zware dag gehad zeker.



Na het opruimen is het de beurt aan de strijk. Daar heb ik een gloeiende hekel aan, maar je ontkomt er niet altijd aan hè? Dus niet lullen maar spitten!
Gelukkig is Oudste inmiddels ontwaakt en kunnen we ondertussen een beetje kletsen.




Deze hier heeft zo te zien ook wat lichaamsbeweging gehad





hij is zowaar op z'n andere zij gaan liggen!




Oh wacht, hij zoekt een nog ietsjes geriefelijkere houding







Het is nog steeds lekker voorjaarsweer en ik besluit een uurtje in de tuin te gaan werken. Alle dode zooi moet nog steeds geruimd en er moet geveegd en kuilen die de woelratten hebben gegraven dichtgegooid.
Stevig werk, maar het knapt wel lekker op. De heren Kat & Co komen af en toe nieuwsgierig kijken wat ik aan het uitvoeren ben, maar zodra ik het gereedschap heb weg gelegd en weer binnen bezig ga, zie ik dat een zeker figuur een beetje bij moet komen van al dat zware werk...








Ik ga eens in de weer met de vuile vaat, de vieze kattenbak, de stofdoek en de stofzuiger. En daarna is het inmiddels ver in de middag. 
Als ik wil gaan zitten om uit te blazen, blijkt de luie stoel al bezet! 
Drie keer raden door wie?









Tjonge jonge, het was me het dagje wel  ;)