Translate

zondag 5 mei 2013

Under construction

Wat? Neehee, niet dit blog.
Onze slaapkamer!

Manlief heeft deze hele meivakantie vrij en het moest er nu dus eindelijk maar eens een keer van komen.
Als in MOEST en EIN-DE-LIJK dubbele uitroepteken.

Het was ook haast niet nodig *ahum*. Ik geloof dat de boel al een jaartje of 5 braak ligt. Ooit in een doldrieste bui begonnen we met wat onderdelen onder het schuine dak wegslopen, met het voornemen er kastjes op maat construeren. Waarbij we een strakke taakverdeling hebben: ik bedenk en Man construeert.
Gezien het feit dat hij een echte Analytische Rekenaar is en ik een soort van Creatief Warhoofd, is het soms wel een uitdaging om mijn denkbeelden UIT mijn hoofd, via zijn handen tot Concrete Werkelijkheid te transformeren, maar soit! Dat heeft ons nog nooit tegen gehouden  ;)

Maar goed, ooit eens  begonnen dus en toen kwam er van alles tussendoor en was er van alles belangrijker, en kon die kamer van ons nog wel even wachten.
Tja, voor je het weet ben je dan blijkbaar 'even' vijf jaar verder, ha!

En dan krijg je zoiets:





Je parkeert er eens een ditje, je stalt er eens een datje en uiteindelijk als je niet een beetje oplet, zit je als  hoofdrolspeler in 'Mijn leven in puin'.

Dat toch maar liever niet.
Dus gingen we eerst maar eens ruimen. De helft kon (uiteraard!) meteen door naar de schroothoop, een deel ging apart voor de aankomende vlooienmarkt, en een zeer strenge selectie mocht door naar de stapel  'in de nieuwe kastjes'.

Vervolgens werd er nog wat verder weggebroken en daarna kon het ruwe opbouwen weer beginnen.
Departement van Man.




Ik liep ondertussen flink te stomen!
Van dittem....








naar dattum!


En ondertussen hield ik af en toe een balkje beet (en liep vervolgens een teen aan gort tegen de houtboor die op de grond lag. Ik snapte opeens die veiligheidsschoenen),  liet en passant de waterpas op Manlief neerdonderen, ruimde het afgestoomde behang op (en stootte twee vingers aan flarden tegen een ruwhouten balk) en was kortom: lekker bezig.

Maar er GEBEURT tenminste iets, mensen!

Hierna volgen nog: kastjes af bouwen, verven, witten, behangen, laminaat leggen. En dan kan de nieuwe linnen/garderobekast erin.
Ik zei het al: under construction.

Hopelijk houden we onszelf verder héél en slaat dat straks niet op ons  ;)