Translate

donderdag 30 mei 2013

Varifocus, briljant!

Normaal gesproken ben ik dik tevreden met m'n variomatic brillenglaasjes. Tot van de week.


Onze nieuwe Pax (is Ikeaans voor uit-de-kluiten-gewassen garderobekast) is bijna zoals hij wezen moet, alleen de schuifdeuren moeten er nog voor gehangen worden.
Nou blijkt dat voor vrijwel alles voorgeboorde gaatjes te vinden zijn (hoera! dat scheelt een hoop gevloek ;)) en de montage van de basiskast verliep redelijk vlot.
Voor de schuifdeuren moet op de randen van de kast een constructie aangebracht worden. Met vrij kleine schroefjes. In vrij minuscule gaatjes.

Een klusje voor mij, daar Manlief niet zo van het priegelwerk is.
Dus sta ik, bij invallende schemering, op de ladder, op 2.20 m hoog,  op de tast een paar schroefjes in de goede gaatjes te frutsen.

Moeje 's proberen, met die varifocus-bril!

Als je boven je hoofd werkt, dan kijk je namelijk door de bovenkant van je glazen!
Daar waar dus geen millimeter leesgedeelte te vinden is, grrrrrr. Je moet wel een turnster van Olympisch niveau zijn om je hoofd zó ver achter in je nek te leggen.

Of je bril op de kop opzetten.

Zit alleen je linkerglas voor je rechteroog. Geen significante verbetering, mensen!  Ik kreeg spontaan medelijden met boven-zijn-hoofd-hangende-ligfietsen-reparerende Schoonbroer. Pffft, tobben man!

Dus tuur ik kippig en voel ik en fruts ik, en zie natuurlijk geen bàl van die hele gaatjes niet. En Man kijkt het aan en houdt zich wijselijk stil.
Om de boel dan toch nog enigzins te verhelderen, grijp ik het eerste wat voorhanden is in onze nog zeer spartaans ingerichte slaapkamer. Juistem, het oude leeslampje! En hang het ter bijlichting aan m'n ladder.

Wat Manlief de kwasi-grappige opmerking ontlokt: "Is dat je huisvrouwen-bouwlamp?"







De lolbroek! 't Is dat ik hem nog nodig heb om die loeizware schuifdeuren op te hangen, want anders.....



Dee ik 'm naar de rommelmarkt, samen met z'n afgedankte lampje  ;)