Translate

donderdag 22 augustus 2013

"Mam, kijk eens?"

Hoor ik Jongste achter me vragen. Ik draai me om en ....WHAAAAAAA.......














Schrik ik tóch nog even van die Frankenstein-Look!




Ze is bezig met het verfijnen van haar outfit voor de komende Elf Fantasy Fair . Het wordt haar derde bezoek en ze gaat steeds als dezelfde figuur: Sally Ragdoll, het vriendinnetje van Jack Skellington uit the Nightmare before Christmas.




Elke keer worden er verbeteringen aangebracht, in make-up, accessoires en nu het kostuum zelf. De oude beenwarmers die tot streepjeskousen zijn verbouwd, beginnen nu uit elkaar te vallen. Tijd voor nieuwe dus. Ik suggereer dat die gemakkelijk zelf te breien zijn, daarbij fijntjes voorbijgaand aan het feit, dat  Kind zelf helemaal niet kán breien!
Oeps, waar is de tijd dat je op handwerkles op school baby-sokjes breide?
De oog-handcoördinatie wordt tegenwoordig uitsluitend getraind op gameboy, smartphone of pc....



Dat werd dus thuis onderwijs...









Eerst maar eens een proeflapje.

En nadat ze moeiteloos van 30 steken, via 28 en 32 en naar 34 ging (hé, alle begin is moeilijk hè en het ziet er zo simpel uit als iemand  het voordoet  ;)) kreeg ze de slag een beetje te pakken.
We oefenden recht en vervolgens averecht,  en nu is ze toe aan het gevorderde werk: 2 recht, 2 averecht.


Er moet nog wel wat fine-tuning komen over het goed vasthouden van je naalden en de draad, maar er wórdt gebreid.
Gelukkig hebben we nog een paar weekjes (waarvan anderhalve week vakantie) voor het af moet zijn  :)
Maar ik ben toch wel onder de indruk van de vorderingen.






Deze ligt er geloof ik zelfs van in katzwijm....








Gelukkig heeft-ie de wol nog niet ontdekt  ;)