Translate

zondag 13 oktober 2013

Nieuwe creatie, the color room #161

Het nieuwe palet van de Color Room staat er weer op:
The new Color Room palette is on: 





Errug mooi. Het was dan ook een plezier om er iets mee te brouwen.
Ik wilde het graag met de oktober challenge van Once Upon A Sketch  combineren, waarbij de journaling dan moest gaan over 'the journey'.
Ik ben zeker gestart met de sketch als uitgangspunt (hem daarbij wel eerst een kwartslag draaiend), maar aangezien ik nooit met een plan in mijn hoofd aan een scrapwerk begin en die verdraaide dingen meestal hun eigen weg gaan, verloor ik de sketch gaandeweg een beetje uit het oog..... ;)
Nou ja, het moet er maar mee door.

And it's such a pretty one. A pleasure to concoct a page with.
 I wanted to combine it with the Once Upon A Sketch oktober challenge, which had to include some journalling about 'the journey'.
 I actually did start with that sketch in mind, which I rotated to the left first. But you know, since I never have a plan when starting a scrapbook-page and those darn things tend to choose their own path, I lost sight of the sketch along the way, a bit...... ;) 
Ah, well. It's just the way it is. 







Het onderwerp stemde me toch een beetje filosofisch, niet zozeer denkend reizen op vakantie, maar reizen door het leven. De foto van mezelf als kleutertje, tussen opa en oma in, vond ik wel illustrerend daar voor. 
Samen met het mooie Maja papier werd het een echte vintage layout. Wel weer lekker binnen mijn comfort zone, maar heerlijk om te maken. 

The subject made me a bit filosofical, thinking of 'the journey' not in a travelling way, but as a in a journey through life.
I thought this photo of me as a toddler, sitting in between my granddad and grandmother, was very fitting.
Together with some gorgeous Maja design papers it became a real vintage page. Right in my comfort zone, so very easy-peasy to do.  









De journaling is een stukje tekst wat ik op internet tegenkwam en wat ik heel toepasselijk vond
Journaling is found on the internet and was rather touching. 







De scharnieren zijn hele oude zuinig bewaarde grungeboardjes, die ik met Tim Holtz metal distress paint koperkleurig verfde. Met een snufje groen en blauw kregen ze de gewenste oude look. 
The hinges are very ancient  carefully saved grungeboards, which I painted with Tim Holtz metal distress paint antique copper. After drying a added a touch of green and blue to give them a patina look. 



Een handje mica vlokken erbij voor de glimmer.
I added some mica flakes for shimmer



En een stukje Dusty Attic chipboard (marakesh trellis) wat onder het papier uit piept.
And a portion of  a Dusty Attic chippie (marakesh trellis) peeking from under the tear


Verder veel stempel-en sjabloneerwerk, wat scheuren en schuren en tadaaaaa, klaar! 
Bedankt voor het kijken. 

Also a lot of stamping and masking, some tearing and sanding and tadaaaaaaaaa, finished!
Thanks for looking.

Deze layout is ook een inzending voor de Oktober Mood Board challenge van Maja Design.
This page is also an entry for the october Mood Board challenge by Maja Design