Translate

maandag 7 oktober 2013

Zo gaat dat.

Er zijn van die weken, die zijn vast in de Kosmische Wasdroger geweest, want die lijken wel gekrompen.

Er gaat natuurlijk tijd zitten in de gewone huishoudelijke klusjes (die zouden eigenlijk ook wel een beurtje op een flink heet programma mogen krijgen om te krimpen!)

Maar er was ook schilderwerk van hoog niveau - op een laddertje op de zoldertrap om het zolderraampje bij te werken.

Er waren weekboodschappen op de verkeerde dag, omdat er andere activiteiten waren op de gebruikelijke dag.

Er was gezellige koffie-visite, die al kletsende-weg, vanzelf theevisite werd  :)


Some of those weeks.... they must have been in a too hot cycle of the Cosmic Dryer, because they shrunk in time.
Ofcourse there are the normal chores of housekeeping which are normally time-consuming ( I wish those chores could be tumbled dry to hot too. I'd love them to shrink!!)  
But there was also some high-level painting - which was just on a wobbly ladder on the stairway to the attic where the smallest-hardest to reach window had to be taken care of.)
There was grocery-shopping on the wrong day of the week, because the right day was filled up with other activities.
There was a very relaxed coffee-visitor, which morphed into a tea-visitor whilst cozy chatting  ;) 


Er moest getraind worden voor dittem:

There were runs on regular bases: 


Geen idéé overigens of ik dat doel ga halen, maar dat zei ik een jaar geleden ook over de vijf km.  En negen maanden geleden van de tien km  ;) We zien wel waar het schip strandt...
I'm not sure. At. All. whether I'm going to hit that target, but than again, I said that about the 5k last year. And about the 10k nine months ago. So who knows what will happen....

Ik ging een dagje naar Schoonzus om te kletsen, wandelen, scrappen. En vooral om het gezellig te hebben.
I spent a day with my SIL, chatting, walking and scrapping. But mainly to have a good time. 

Ik knutselde een theelichtjeskaart voor mijn moedertje, omdat die haar verjaardag ging vieren. Om zo geld te geven vind ik een beetje saai en deze 'verpakking' vond ik een stuk gezelliger.
I made a tealight card for my Mom, for her birthday celebration. Giving her money just like that is a bit odd for me, so I thought this would make a nice 'wrapper'. 


Voorkant

binnenkant met doosje voor de theelichtjes.
Ik bedacht het trouwens niet zelf hoor, maar haalde het patroon van internet: KLIK
I didn't come up with the pattern myself, but got it from the internet: CLICK

En tussen de bedrijven door maakte ik een layout voor mijn Disney-boek en die bedacht ik dan weer wél helemaal zelf  ;)
And between things I did a page for my Disney-album (and thàt I did come up with that myself ;))

De ornamentjes midden bovenaan de pagina en de 'schilderijtjes' zijn gemaakt met een modpodge mal en Martha Stewart Crafter's clay. Wat een geweldig spul! Droogt heel snel, is superlicht (want op papierbasis) en prima te verven. Ik maakte ze eerst zwart en veegde er vervolgens nog wat metallic goud van Tim Holtz overheen en een snufje oud-groen.

De foto maakte ik in augustus van Phantom Manor en die is eigenlijk heel zonnig. Maar dat past niet zo bij mijn spookhuisbeleving, dus die bewerkte ik met het gratis Pixlr-o-matic. Hele leuke effecten zitten daar bij.

The embellishments on top of the page and the little frames are made with a mod podge mold and Martha Stewart Crafter's Clay. Which is awesome!! Very fast drying, very lightweighted (it's paper based) and easily to paint. 
I painted them black first and than brushed a little Tim Holtz metallic paint over it and a pinch of antique green. 
The photo was taken last august and is actually rather sunny. It didn't match with my hauntedhouse imagines so I spiced it up a little with help of a free prog called Pixlr-o-matic, which comes with lots of great features.


Er moest nog een frummeltje hier en een versierinkje daar en toen was ik blij met het resultaat.
It took an embelly here and a little gizmo there and than I was happy with it. 


Nou, en dan kijk je achterom en is er al weer anderhalve week voorbij waarin je je bloglezers hebt verwaarloosd.
Excuses Lieve Lezer, dat heb ik dan bij deze hopelijk weer goed gemaakt met jou.
And then you  look over your shoulder and one and a half week has flown by in which you have ignored your blogreaders.
I apologize Dear Reader, hope I have made up to you now.






Dat is meer dan de strijk en de stofzuiger kunnen zeggen.......
Which is more than I can say about the clothes to be ironed or the vacuümcleaner....