Translate

zaterdag 8 maart 2014

Happy Mail

Ha, ik moest er onvoorstelbaar oneindig veel een beetje geduld voor opbrengen, want TNT bezorgt niet meer op haar vaste tijden, maar vanmiddag om twee uur was er héél welkome post!


Het is namelijk zo dat mijn lieve kleine loopvriendje


 d'n deuze hiero

het begint te begeven. Onmisbaar onderdeel voor mijn hardlooprondjes, want eerst als ingezet als coach, met de vlaamsgevooisde Evy als loopgoeroe. En later als tijdverdrijf met favoriete muziek (want als ik alleen maar naar mijn eigen voetstappen/ademhaling/kwinkelerende vogeltjes zou kunnen luisteren, zou ik waarschijnlijk allang mezelf én die vogels de nek om hebben gedraaid de hardloophanddoek in de ring hebben gegooid!).

Maar goed, dat loopvriendje dus. Ooit van Manlief, die hem kreeg van Apple vanwege een terugroepactie van een ouder model. Maar aangezien hij inmiddels zwaar verslingerd is aan zijn Iphone én zijn vingers te lomp zijn voor het petieterige touch-screen van dit frummeltje, belandde het een poosje in de kast.
Totdat ik mijn oog er op liet vallen. Het heeft een sportprogrammaatje aan boord, met een mogelijkheid om je prestaties op de site van Nike te uploaden en een vriendelijke stem die je vertelt hoe ver je nog moet, of hoe lang. En dat vond ik erg prettig. Allemaal ondersteund door mijn favoriet draafnummers.
Ik durf het bijna niet te zeggen op mijn leeftijd, maar Eminem staat bovenaan mijn lijstje  *grijns*

Tot dus op een dag het powerknopje niet meer mee wilde werken. Een vaker voorkomend probleem, uiteraard net buiten de garantietijd optredend. Ik surfte eens op internet en vond doe-het-zelf reparatie filmpjes en wijdde me aan de micro-chirurgie. Schroefjes van 2mm lang, aansluitstekkertjes van 4mm (de naam is langer dan de hele frutjes!), maar met enig geduld, een bijzonder sterke daglichtlamp en wat toegewijde vloeken lukte het om het dingetje weer werkend te krijgen.
Alleen, hem weer netjes dicht krijgen was te lastig. Daardoor bleef het schermpje toch een fractie kieren.
Ik vermoed dat hij (doordat hij altijd in mijn broekzak zit) toch wat te lijden heeft gehad onder eerlijk werkzweet, want zoetjes-aan begint-ie dingen te doen die ik niet wil.
Zet-ie opeens zelf het volume laag. Of start zes keer achter elkaar mijn powersong op. Hm. Tja. Niet helemaal wat ik gewend was.

Dus ging ik op zoek naar een andere. En dan graag precies zo'n zelfde. Juist vanwege zijn schattig kleine formaat, vanwege het nike+ programma, vanwege de mogelijkheid hem te bedienen met een dinges in het snoertje van de earphones (wat een uitvinding!!) en vanwege het ruime geheugen.

Ik snuffelde eens op Marktplaats, ik wikte en woog, ik deed hier en daar een bod en kwam uiteindelijk in contact met een uiterst vriendelijke dame, die er eentje binnen mijn budget te koop had. En ook nog zo bijzonder sympathiek was om de verzendkosten voor haar rekening te nemen!

En vandaag kwam hij dus naar mij toe :)



Kijk nou toch eens:




In het echie maar 4 x 4 cm, past gewoon in de palm van je hand.  Is het geen schatje? En nog roze ook, ik ben er helemaal blij van.

Dus nu ligt-ie nog even aan het 'infuus' vol te lopen en dan mag hij morgen mee voor de eerste run!
Want kijk, dit kwam ook nog efkes in de bus rollen:




dusseh.......morgen weer fijn trainen  :)  :)  :)